Sposoby na przechowywanie w małym gabinecie w domu, czyli organizacja biurka

organizacja biurka w praktyce

Pandemia wiele osób zmusiła do pracy zdalnej. Niestety aranżacja miejsca do pracy jest w małych mieszkaniach i domach dość trudna. Chodzi jednak nie tylko o wydzielenie takiej przestrzeni, ale również kwestie związane z organizacją biurka lub stołu i z przechowywaniem. Jak powinna wyglądać organizacja biurka przy pracy zdalnej i jak zaaranżować miejsce do przechowywania w domowym gabinecie?

Organizacja biurka i przestrzeni w biurze – dlaczego to takie ważne?

Są osoby, którym zabałaganione biurko zdaje się zupełnie nie przeszkadzać w pracy. Są jednak takie (również do nich należę), które porządek napędza do efektywnego działania. Im więcej rozpraszających akcesoriów wokół, tym większa chęć zerknięcia na Instagrama, Facebooka czy Youtuba. Czy Wy również tak macie?

Właśnie dlatego zawsze staram się, aby moja przestrzeń do pracy była stosunkowo uporządkowana, w czym pomagają różnego rodzaju organizery.

Co jest potrzebne do wygodnej pracy?

Organizacja biurka lub stołu do pracy zależy przede wszystkim od tego, jaką pracę się wykonuje. Potrzeby osoby wykonującej zadania ze stosem dokumentów będą inne, aniżeli copywritera korzystającego głównie ze źródeł internetowych. Właśnie dlatego trzeba zastanowić się, co potrzebne jest nam do wygodnej pracy, bowiem będzie miało to wpływ również na kwestię przechowywania i organizacji przestrzeni.

Biurko z szufladami

Prawdopodobnie niezależnie od typu wykonywanej pracy zdalnej, najpraktyczniejszym meblem w domowym biurze będzie biurko z szufladami. Nie bez kozery główne błędy przy aranżacji małej kuchni, łazienki czy garderoby to właśnie brak szuflad. Są one po prostu zdecydowanie bardziej praktyczne, aniżeli głębokie i ciemne szafki.

Problem pojawia się jednak wtedy, gdy miejsce do pracy zostało zorganizowane w salonie. Wówczas postawienie masywnego biurka z szufladami może nie być dobrym wyborem. W małym salonie dobrze sprawdzą się natomiast bardziej lekkie konstrukcje, których na szczęście nie brakuje i które także mogą mieć wąskie szuflady i schowki.

INSPIRACJE: Małe biurka z szufladami.

Mała szafka pod biurko

Jeśli nie udało nam się kupić biurka z miejscem do przechowywania, wówczas rozwiązaniem są małe szafki pod biurko. Często również są one wyposażone w praktyczne szuflady, mogą mieć także kółka, co pozwoli w razie konieczności zmienić ich położenie.

Przybornik na biurko

W pracy większości z nas towarzyszą różnego rodzaju przybory, takie jak karteczki samoprzylepne, spinacze oraz mini notatniki. Dobrze, aby znajdowały się w jednym miejscu i nie zawadzały przy wykonywaniu codziennych czynności. Pomogą w tym praktyczne przyborniki na biurko, które można kupić za naprawdę nieduże pieniądze.

Znacznie ułatwiają one również sprzątanie po pracy, co jest ważne zwłaszcza wtedy, gdy biuro w domu zostało zaaranżowane w salonie lub sypialni.

  1. Nieduży, drewniany przybornik na biurko – sprawdzi się jako przybornik, ale także podręczna kosmetyczka na toaletce.*
  2. Przybornik VOX w kolorze drewna bambusowego – organizer, który można układać zgodnie ze swoimi potrzebami.
  3. Minimalistyczny organizer w kształcie fontanny – nie tylko na przybory, ale również mini rośliny i kosmetyki.*

*Link afiliacyjny.

Wkład z przegródkami od szuflady

Szuflady znacznie ułatwiają organizację, jednak dzięki odpowiednim dodatkom można jeszcze bardziej wykorzystać ich możliwości. Można zrobić to choćby za pomocą wkładów z przedgródkami do szuflad, które sprawdzają się również w małej garderobie czy nawet łazience.

Na co wykorzystać je w przypadku pracy w biurze? Doskonale sprawdzą się do segregacji mniejszych elementów, które zazwyczaj trudno nam okiełznać. Mam tu na myśli choćby spinacze, gumki do mazania, a nawet pieczątki.

Oto mój post o sposobach na przechowywanie w garderobie.

Organizer na długopisy

Dobry, solidny długopis to świetna inwestycja. Zazwyczaj jednak większość z nas ma kilka tańszych odpowiedników, choć nigdy nie wiadomo, gdzie się one podziewają. Aby tego uniknąć, warto od razu odkładać je organizera na długopisy ustawionego na biurku.

Wiele osób w pracy może korzystać również z większej ilości akcesoriów biurowych, np. cienkopisów czy ołówków. Wówczas warto pokusić się o organizer z kilkoma przegródkami, który pozwoli nad nimi zapanować.

  1. Elegancki pojemnik na długopisy – piękny, minimalistyczny i ponadczasowy.*
  2. Przybornik z zegarkiemzegarek z funkcją alarmu, kalendarza i termometru oraz praktyczny pojemnik na długopisy w jednym.
  3. Organizer w loftowym wykończeniu – aluminiowy i minimalistyczny pojemnik na biurko.*

*Link afiliacyjny.

Organizer na kable

Nieestetyczne kable to zmora większości osób pracujących z domu. Na szczęście również można nad nimi zapanować dzięki organizerowi na kable. Sprawdzi się on zwłaszcza w biurze, które znajduje się w salonie czy sypialni. Wówczas zapanowanie nad porządkiem jest szczególnie ważne i taki organizer bez wątpienia w tym pomoże.

Pojemnik na kable. ŹRÓDŁO: fabrykaform.pl.

Tablica

Przy organizacji biurka przydatna może być również podręczna tablica magnetyczna lub z uchwytami. Przyda się ona na karteczki z zadaniami do wykonania „na wczoraj”, a także na teksty motywacyjne, które wiele osób również posiada w swoich biurach.

Takie tablice mogą pełnić również funkcję dodatkowej dekoracji. Wówczas można umieszczać na nich choćby sentymentalne zdjęcia z wakacji, a obok małe rośliny oraz odprężające świece sojowe. Możliwości zastosowania? Ogromne!

Jak widać sposobów na przechowywanie oraz organizację biura jest naprawdę wiele. Oczywiście nie wszystkie są warte zachodu dla każdej osoby, dlatego warto zastanowić się, które będą niezbędne właśnie w naszej pracy. A z jakich Wy korzystacie na co dzień?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *